Cum să faci pe gheaţă în Austria drifturi legale cu anvelope ideale

La sfârşitul lunii ianuarie, Bridgestone, cel mai mare producător de anvelope din lume, a organizat împreună cu Mercedes-Benz un test driving în condiţii de iarnă pe circuitul Saalfelden din Austria. Pentru jurnaliştii prezenţi, a fost şi o ocazie specială şi memorabilă de a face drifturi pe gheaţă, în condiţii absolute de siguranţă.

Programul a inclus o zi la centrul de testare al celor mai prestigioase automobile ale producătorului german. Am avut ocazia şi şansa să testăm nu mai puţin de 16 modele Mercedes, de la A-Class şi GLC Coupe până la S-Class şi SLC Roadster, toate fiind echipate cu anvelope Bridgestone. Am testat inclusiv două modele cu propulsie hibridă care s-au comportat foarte bine, inclusiv la drifturile pe gheaţă.

Zăpada, gheaţa şi frigul puternic sunt condiţii extreme pentru anvelope. Şi exact asta am găsit, mai ales în prima parte a zilei, la Mercedes-Benz Driving Event la Saalfelden. Complexul OAMTC Saalfelden se întinde pe 70.000 de metri pătraţi şi are mai multe mini-circuite cu gheaţă şi zăpadă ce pun la încercare îndemânarea şoferilor şi versatilitatea maşinilor şi a anvelopelor. Şi pe aceste mini-circuite descoperi placerea de a conduce automobilele Mercedes-Benz, îţi testezi abilităţile la volan şi experimentezi un stil de conducere plin de adrenalină, în condiţii de siguranţă maximă. Te simţi practic precum Alice în Ţara Minunilor pe Patru Roţi.

 

Maşini Mercedes de sute de mii de euro testate în condiţii extreme

Ceata munti si masini de vis

Complexul OAMTC Saalfelden, aflat la 180 km de Munchen şi 70 km de Salzburg, este situat într-o zonă idilică, o gură de Rai montan înconjurată de munţi pe toate părţile şi având chiar şi o cascadă la doi paşi de Hotelul Gut Brandlhof, unde am fost cazaţi. Iar printre angajaţii hotelului am descoperit şi un român. Valentin este din Sibiu, lucrează aici de doi ani şi este unul dintre cei mai apreciaţi angajaţi.

Într-un asemenea decor, şi după ce te sui la volanul unui Mercedes, te simţi de parcă ai fi un James Bond în civil. Ba chiar te simţi mai bine ca James Bond, pentru că eşti în siguranţă şi lipsit de pericole în fiecare secundă petrecută pe oricare dintre pistele din complexul OAMTC Saalfelden.

Dimineaţa, după un instructaj de mai bine de o jumătate de oră făcut de specialiştii de la Mercedes, am pornit la drum, sau mai bine zis, am pornit la circuite, împărţiţi în mai multe echipe ce aveau la dispoziţie fiecare câte şase automobile şi un instructor.

Iar prima provocare a fost aceea de a urca cu maşinile din gama S-Class o pantă cu inclinaţie de 30 de grade, pantă ce avea trei piste: una udă, cea din mijloc acoperită cu gheaţă şi a treia uscată. Concret, trebuia să urci până la jumătatea fiecărei piste cu sistemul ESP pornit, apoi trebuia să îl dezactivezi şi să urci până în vârf. Bineînţeles că porţiunea cu gheaţă ne-a pus cel mai mult la încercare, însă maşinile Mercedes şi anvelopele Bridgestone s-au descurcat impecabil.

A urmat un test ce i-a făcut pe toţi participanţii să se simtă ca nişte copii pe un teren de joacă încântător şi provocator. Concret, am mers cu maşinile câţiva kilometri până la un circuit acoperit cu gheaţă unde am făcut mai multe slalomuri cu sistemul ESP activat şi după aceea dezactivat. Iar anvelopele Bridgestone nu au dezamăgit nici de această dată. Practic, maşinele Mercedes au mers atât de bine pe gheaţă de parcă ar fi fost pe uscat. Şi am coborât de mai multe ori din maşini pentru a verifica pe propriile ghete gheaţa, una care te făcea ca biped să patinezi imediat şi să regreţi că nu ai şi tălpi din cauciucuri Bridgestone la încălţări.

 

Sistemul ce strânge centura de siguranţă când e riscul să scapi maşina de sub control

 

Şi după seria de slalomuri şi o pauză de revigorare, a urmat partea ce mai aşteptată: drifturile legale. Iar locurile acţiunii au fost trei mini-circuite. Primul dintre ele a avut mai multe viraje strânse şi aici am experimentat pentru prima oară sistemul Pre-Safe de la Mercedes-Benz, sistem ce printre altele strângea centura de siguranţă în clipa în care simţea că e riscul să scapi maşina de sub control. Însă chiar dacă au fost şi mai multe patinări pe gheaţă, maşinile nu au scăpat de sub control, sistemele din dotare şi anvelopele Bridgestone având de fiecare dată eficienţă maximă. La fel a fost şi pe al doilea mini-circuit, unul cu viraje mai largi şi unde distracţia combinată cu o adrenalină încântătoare au fost la ele acasă. Cu anvelopele Bridgestone, totul a mers ca pe roate şi totul a fost sub control.

În fine, un alt test care ne-a convins încă o dată de combinaţia impecabilă maşină-anvelope a fost cel al evitării unui obstacol pe o suprafaţă udă.

La final, după o zi de teste, marele regret a fost că nu mai putem să dăm încă vreo 1001 de ture pe circuitele din Saalfelden.

Maşinile de Formula 1 echipate cu cauciucuri Bridgestone au câştigat nu mai puţin de 175 de curse, 11 titluri mondiale la piloţi şi 11 titluri mondiale la constructori. Şi, după Formula 1, anvelopele Bridgestone au demonstrat pe deplin că sunt la superlativ şi în Formula „Ice”, asta ca să facem o comparaţie asortată cu circuitele din decorul Alpilor austrieci.

Pe vehiculele Mercedes pe care le-am condus am avut ocazia să testăm trei tipuri de anvelope de iarnă Bridgestone. Bridgestone Blizzak LM001 asigură un control impresionant în orice condiţii de iarnă şi a câştigat mai multe premii importante, iar Blizzak LM-32 are o aderenţă impresionantă pe suprafeţe de rulare ude, îngheţate sau uscate. Dacă deţineţi un vehicul 4×4 sau un SUV si doriţi anvelope pe care să vă puteţi baza atunci când suprafaţa de rulare este acoperită cu zăpadă sau gheata, atunci cele din seria Blizzak LM-80 EVO sunt alegerea ideală ca performanţă, siguranţă şi viteză de răspuns.

Spunea un fost preşedinte al României că iarna nu-i ca vara. L-aş contrazice. Iarna e ca vara când ai maşina echipată cu cauciucurile Bridgestone. Ai aceeaşi siguranţă şi acelaşi confort indiferent de anotimp.

 

 

Lasă un comentariu