Dan Bittman: „Ascultăm şi noi des… Holograf pentru că în felul ăsta ne dăm seama unde am greşit”

Holograf rămâne una dintre trupele cu o priză fantastică la public. Iar acest lucru  fost confirmat şi la concertul susţinut în această lună în Piaţa Vasile Milea cu ocazia „Serbărilor Timişoreana”. Un recital ce a durat mai bine de o oră şi jumătate şi care a fost aplaudat de mii de piteşteni. Înainte de concert, charismaticul solist al trupei – Dan Bittman – ne-a acordat un interviu în exclusivitate.

* Sunteţi de 25 de ani la Holograf. Unde vă  vedeţi peste 25 de ani?

** Mort, cum să mă văd… (Râde). Credeţi că mai rezist? Nu cred că mai rezist atâţia ani. Dacă o să mai fiu în viaţă, probabil că o să fac cu totul altceva.

* Nu o să mai fiţi în muzică?

**  Nu ştiu. De la an la an e din ce în ce mai greu şi cine ştie ce va mai fi peste 25 de ani.

* Cât de mult au contat piteşteanul Cornel Stănescu şi cei doi ani petrecuţi la Piteşti în evoluţia Holograf?

** Eee, asta trebuie să-l întrebaţi pe Edy Petroşel, că el a avut aici la Piteşti repartiţia. Sincer, eu nu i-am cunoscut pe cei din perioada aceea, inclusiv pe Cornel Stănescu, dar bănuiesc că au avut partea lor de influenţă.

* A devenit superlativul absolut o obişnuinţă pentru Holograf?

** (Zâmbeşte) Cum adică superlativul absolut? Cine v-a minţit, cine v-a spus că noi am fi atins superlativul absolut? În muzică eşti întotdeauna pe muchie, trăieşti pe muchie. Într-o zi poţi să fii sublim, în alta poţi să fii ridicol. Ne-am obişnuit să facem lucrurile serios, ca lumea.

 

„Unele trupe au stat o vară pe scenă şi au făcut probabil bani cât Holograful niciodată nu o să facă”

* Care este diferenţa dintre trupele de-o viaţă, cum este Holograf, şi trupele de o… vară?

** Cred că e o treabă de timing. Unii îşi propun să stea mai puţin pe scenă sau au alt scop. Unii au stat o vară şi au făcut probabil bani cât Holograful niciodată nu o să facă. Membrii Holograf şi-au găsit resurse să stea mai mult împreună, să se simtă bine unii cu alţii, să fie o familie.

* Holograf a învins handicapul trecerii timpului. Ce elixir folosiţi?

** Nu ştiu dacă e un elixir. E şi o prietenie care s-a legat de-a lungul anilor şi cred că ne-am găsit nişte oameni cu afinităţi, cu educaţie oarecum asemănătoare şi ne-am simţit bine împreună.

* La un moment dat vorbeaţi de un proiect legat de o operă rock. Mai este proiectul pe agenda Holograf?

** A rămas, dar e problema timpului. La toamnă vom scoate un disc. E din ce în ce mai greu să stăm în studio mult timp şi să lucrăm aşa cum făceam pe vremuri. Sper să avem timp într-o zi să facem şi acest proiect.

* Cu ce vedetă străină v-aţi dori să faceţi un duet?

** Din câte am văzut în vara asta, mi-ar fi plăcut cu Rob Halford de la Judas Priest. Pentru marele public, cred că Bon Jovi ar fi cel mai potrivit.

* Iar ca melodie cu Bon Jovi?

** Holograf – „Să nu-mi iei niciodată dragoastea”.

* Vă mărturisesc că ascult aproape zilnic Holograf. Dar Holograf cât de des ascultă… Holograf?

** Ascultăm şi noi des pentru că în felul ăsta ne dăm seama unde am greşit, ne enervăm – e adevărat – dar nu avem ce face, mergem mai departe. Suntem suficient de autocritici.

 

Lasă un răspuns

