Il invidiez pe Alex Leo Serban

Este unul dintre romanii mei preferati si nu considerati fraza asta o hiperbola aruncata superficial. Intr-o tara in care pseudovalorile si pseudovedetele vin in valuri si in baxuri, Alex Leo Serban e o exceptie fericita. Un critic de film si un om de cultura rasat, inteligent, cu o doza pozitiva de fronda, apreciat in multe tari, Alex Leo Serban ar putea avea succes si daca s-ar apuca sa scrie carti de calatorie. De ce spun asta? Intrati pe cel mai bun website de cultura si arta din tara -www.liternet.ro, unul dintre site-urile mele preferate, pe care il lecturez zilnic ori de cate ori am o pauza sau o micropauza. Alex Leo Serban e plecat de trei luni intr-unul dintre orasele mele preferate – Buenos Aires, o metropola frumoasa ca 1001 de nopti, frumoasa ca 1001 de vieti. Recunosc ca il invidiez pentru asta. Dupa ce ca a ajuns acolo, Alex Leo Serban mai scrie si pentru Liternet impresii din „Planeta Bs. As.” Si scrie atat de bine incat imediat te teleportezi pe aripile imaginatiei din Casa Rosada pana in Caminito si din Recoleta pana in cochetul „barrio” San Telmo, totul avand o incantatoare tusa violet de la copacii jacaranda, care infloresc pana in decembrie. Alex Leo Serban scrie incantator despre oameni, locuri, restaurante, parcuri, strazi, cladiri si iti face un chef nebun sa decolezi cat mai repede cu putinta spre Buenos Aires.  „Tot Buenos Aires-ul ar trebui să figureze ca „patrimoniu Unesco”, nu doar calupul de cîteva străzi (Montevideo, Rodriguez Peňa, Avenida Alvear) din Recoleta…”, spune Alex Leo Serban. Si privind si citind articolele si sutele de poze trimise de acolo nu pot decat sa-i dau dreptate. Mi-ar placea sa stau de vorba cu Alex Leo Serban despre filme si despre Buenos Aires. Dar ca doleanta mea sa devina realitate trebuie mai intai sa ajung cu sotia in Argentina. Ce pacat ca avionul e cam scump deocamdata (2100 de euro doua persoane dus-intors). Pentru ca in rest Buenos Aires e neasteptat de ieftin. O camera la un hotel de patru stele costa 50-60 de euro pe noapte, iar un bilet la metrou – 1,1 pesos, adica undeva in jur de 0,9 RON. De cand am citit articolele lui Alex Leo Serban, am inceput sa ma documentez temeinic despre Buenos Aires, am inceput sa invat strazile, cartierele, statiile de metrou, locurile sale magie… De s-ar crea teleportarea mai repede… Gracias Alex Leo Serban y hasta luego, macar pe Liternet daca nu si live. Quien sabe….

One response to “Il invidiez pe Alex Leo Serban

Lasă un răspuns

